Gazeta
Internet

Witaj,     |  Zaloguj
Nasza społeczność

Logowanie

Dołącz do eKulturalnych
Zapomniałem hasła
Przejdź do eKulturalni.pl
GDZIE JESTEŚ:  E-ŚWIATOWID    Aktualności

Data dodania: 21.08.2019 10:29 Miasto:Elbląg Kategoria:Społeczeństwo Autor:inf.nadesł. Placówka:Brak
Elbląskie szyldy stały się ładniejsze

Druga edycja inicjatywy  :DobryZnak, realizowanej przez Mastercard we współpracy z McCann Worldgroup oraz ze stowarzyszeniami Traffic Design i MiastoDwa, dobiegła końca. Jej efektem jest rewitalizacja szyldów i witryn sześciu sklepów oraz lokali usługowych w Elblągu. Celem akcji jest walka z jedną z najczęstszych „chorób” przestrzeni miejskiej – „szyldozą”, czyli chaosem estetycznym spowodowanym licznymi, często kolorowymi i krzykliwymi szyldami, reklamami czy naklejkami w oknach punktów handlowych i usługowych.

Elbląg wygrał głosowanie internautów, które odbywało się na fanpage’u :DobryZnak. W głosowaniu wzięło udział ponad tysiąc osób z całej Polski. Rywalami Elbląga były Inowrocław, Jaworzno, Sosnowiec, Szczecin oraz Zakopane. Nowy wygląd, wpisujący się w estetykę okolicznej przestrzeni miejskiej, zyskały m.in. sklep spożywczy „Teresa”, sklep wędkarski „Spławik” oraz punkt usługowy „Elpuch”, zajmujący się czyszczeniem pierza.

- Ładne witryny to i ładna ulica. Wcześniej ta okolica była zaniedbana, ale dzięki inicjatywie :DobryZnak od Mastercard zmieniła swój kolor, swój wystrój. Dla mnie najważniejsze jest zadowolenie klientów, uśmiech ludzi i fakt, że przychodzą do mnie kolejny raz – mówi Pan Krzysztof z Zakładu Czyszczenia Pierza „Elpuch”.

Beneficjentami inicjatywy :DobryZnak są nie tylko właściciele lokali handlowo-usługowych, ale również mieszkańcy miast. Ci pierwsi otrzymują pomoc w rewitalizacji szyldów. Mastercard oferuje im ponadto pomoc przy wdrożeniu infrastruktury do akceptacji płatności bezgotówkowych, dzięki wsparciu Fundacji Polska Bezgotówkowa. Z kolei mieszkańcy zyskują przyjaźniejsze otoczenie i estetykę punktów handlowo-usługowych, harmonijnie wkomponowanych w architekturę miejską.

- Akcją :DobryZnak wspieramy przede wszystkim przedsiębiorców, dając im szansę na rozwój swojego biznesu – zarówno dzięki atrakcyjniejszemu wyglądowi ich placówek, jak umożliwieniu im przyjmowania płatności bezgotówkowych. Obie te zmiany mogą pomóc im w przyciągnięciu klientów. Mieszkańcy natomiast zyskują coś bezcennego – piękniejszą okolicę, w której będzie się przyjemniej żyło  – mówi Jerzy Hołub, dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe.

W zeszłym roku inauguracji akcji towarzyszył ogólnopolski konkurs, w którym również można było wygrać renowacje szyldów, jednak wtedy o nagrodę walczyli sami przedsiębiorcy. Tym razem rywalizowały miasta. Mimo, że tegoroczne głosowanie już się zakończyło, akcja :DobryZnak trwa nadal. Mali przedsiębiorcy z całej Polski mogą korzystać z platformy dobryznak.org, na której znajdą m.in. bazę profesjonalnych projektantów oraz szyldziarzy, wraz z bezpośrednim kontaktem do nich, co ułatwi im przeprowadzenie metamorfozy w swoim sklepie lub lokalu usługowym. Na stronie można także znaleźć dział z poradami ogólnymi, dotyczącymi marketingowego wsparcia biznesu. Nad zawartością merytoryczną platformy czuwa stowarzyszenie Traffic Design, które na swoim koncie ma kompleksowe realizacje estetyzacyjne w Trójmieście, Warszawie oraz w mniejszych miastach.

- Dzięki współpracy branży marketingowej z projektową i NGO, udało nam się wprowadzić dobre praktyki projektowe na ulice miasta z bogatą historią artystyczną. Cieszy nas fakt, że nowe szyldy przy ul. Browarnej i ul. Robotniczej, zostały dobrze przyjęte nie tylko przez przedsiębiorców, ale również przez lokalną społeczność – mówi Małgorzata Bujak ze stowarzyszenia Traffic Design.

Kampania :DobryZnak została wyróżniona zarówno na zagranicznych, jak i lokalnych festiwalach: m.in. najwyższą nagrodą w kategorii "Efektywność" na 25. Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Golden Drum. Projekt zdobył też siedem złotych i jedną srebrną statuetkę w prestiżowym międzynarodowym konkursie New York Festivals Midas Awards, a także 3 srebrne miecze w konkursie KTR 2019 oraz 2 nagrody główne w ramach Polish Graphic Design Awards 2019.

Więcej informacji o inicjatywie można znaleźć na stronie dobryznak.org.

Podziel się:
Wszelkie prawa do tego tekstu są zastrzeżone. Publikowanie go w całości lub części wymaga zgody Wydawcy.

Kierownik Redakcji: Hanna Laska-Kleinszmidt

tel 55 611 20 69

Jeśli chcesz dodać swój komentarz zaloguj się. Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się tutaj.
MENU

eŚWIATOWID W LICZBACH

 

Publikacji: 10708
Galerii: 307
Komentarzy: 1354

 


Liczba odwiedzin: 5044802

KONTAKT Z REDAKCJĄ

Wydawca:

Centrum Spotkań Europejskich
"ŚWIATOWID"

pl. Jagiellończyka 1
82-300 Elbląg
tel.: 55 611 20 50
fax: 55 611 20 60

 

Redakcja:
redakcja@eswiatowid.pl
tel.: 55 611 20 69

Administrator systemu:
adm@swiatowid.elblag.pl
 

 

 


 

 

Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 - 2013 

oraz budżetu samorządu województwa warmińsko - mazurskiego.